NAPRAWA OPON NA GORACO

   Naprawa opon to przywrócenie jej sprawnosci takiej jaka posiadala przed uszkodzeniem. To proces, na który skladaja sie: potencjal warsztatu, zasoby ludzkie i doskonala znajomosc technologii.

Opona jako czesc zamienna samochodu zanim zostanie naprawiona, musi zostac zweryfikowana pod wzgledem ogólnego stanu technicznego, oraz ewentualnej mozliwosci wykonania naprawy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

Niezbedne staje sie przygotowanie merytoryczne pracowników serwisu, oraz wyposazenie ich w potrzebne narzedzia.

  Znajomosc technologii napraw opon wszelkich typów, to wiedza jak opona jest zbudowana i które z uszkodzonych jej elementów w poszczególnych strefach mozna naprawiac.

Odpowiednie chemikalia i materialy naprawcze to za malo. Niezbedne staja sie umiejetnosci praktycznego zastosowania potencjalu jaki stwarzaja konkretne rodzaje materialów naprawczych.

Uszkodzenia, które mozna naprawiac w oponach radialnych i diagonalnych, to przebicia pogwozdziowe, oraz uszkodzenia innego typu w roznych strefach .

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

W tzw. technologii na zimno naprawie podlegaja tylko i wylacznie uszkodzenia w strefie czola bieznika opony o charakterze przebic pogwozdziowych. 6 mm srednicy to wielkosc max. Dla opon pojazdów os-dost. 10 mm to wielkosc uszkodzen w oponach ciezarowych. Ta metoda odbudowujemy trwale szczelnosc opony, zapewniajac jej niezbedne w eksploatacji utrzymanie wlasciwego cisnienia. Opona naprawiona na zimno po gwozdziu nadaje sie natychmiast do eksploatacji.

    W technologii dwustopniowej naprawiamy opony po uszkodzeniach we wszystkich strefach i znacznie wiekszych wielkosciowo niz przebicia. Odpowiednio przygotowane miejsce uszkodzenia musi zostac zabezpieczone poprzez wulkanizacje mieszanki gumowej w prasie wulkanizacyjnej, a nastepnie po calkowitym i niewymuszonym wystygnieciu opony zostanie zaaplikowany odpowiedni do typu opony
i wielkosci uszkodzenia wklad naprawczy. Wklady naprawcze w tej metodzie odtwarzaja realna wytrzymalosc karkasu opony w miejscu uszkodzenia, ale musza poczekac na przekazanie do eksploatacji do zakonczenia procesu wulkanizacji chemicznej, która w temp. Pokojowej (18 st.c) trwa ok. 24 godz.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Wykonanie naprawy zgodnie z procesem technologicznym  daje oponie  drugie zycie przy zachowaniu swoich niezmiennych parametrów – indeks predkosci i nosnosci zostaje taki sam. Z tego wzgledu technicznie opona naprawiana nie powinna byc w zadnym zakresie ograniczana w eksploatacji. Stosujac zasade ograniczonego zaufania i majac na uwadze ponad wszystko bezpieczenstwo pojazdów zaopatrzonych w opony naprawiane, nie montujemy opon naprawianych metoda na goraco, na osiach prowadzacych zestawów ciezarowych poruszajacych sie po autostradach.

Gwarancje poprawnego przeprowadzenia procesu – od weryfikacji, demontazu, naprawy, montazu – daje tylko wykwalifikowany personel serwisu, posiadajacy wlasciwe narzedzia.

Pamietajmy, ze opona jest w pojezdzie jednym z elementów ukladu kierowniczego i hamulcowego, ponadto stanowi jedyny punkt styku pojazdu z nawierzchnia drogi.

 

Powierzajmy tak odpowiedzialne zadania tylko w godne zaufania rece.

Nasza firma wykonuje naprawy metoda "na goraco" od 1990 roku na stale wspólpracujac z wiodacym producentem mterialów wulkanizacyjnych
Rema Tip-Top Stahlgruber Niemcy.

Kazdy z naszych pracowników zostal przeszkolony w zakresie metod i technologii napraw co zostalo potwierdzone uzyskanym Certyfikatem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newsletter
Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera!
Wyślemy Ci powiadomienia o atrakcyjnych promocjach i nowościach.